השיטה טרי-יוגה (TriYoga-Flow)

על המייסדת השיטה Kaliji:

מכירים את השיר המקסים של יהונתן גפן ויוני רכטר? "איך שיר נולד? כמו הצחוק, זה מתחיל מבפנים ומתגלגל החוצה…"

גם טרייוגה נולדההיא לא התפתחה עם השנים ע"י מורה דגול, היא נולדה וקיבלה צורה הנראית לעין דרך גופה של מורה למדיטציה בשם קלי רייאיך??

כל חייה, מאז שהיא זוכרת, קלי ריי (Kali Ray) נמשכה לרגעים של שקט והרהורלמדיטציה.

כשהייתה בת עשרים, כאשר הרהרה על השאלה, 'מה המקור של האושר', תוך כדי המדיטציה, התעוררה האנרגיה אוניברסלית (Kundalini) בבסיס עמוד השדרה שלה, והחלה לזרום משם לקדקודה. במשך 12שעות קלי שהתה במצב המדיטתיבי הזה ומספרת עליו, שה"אני" מתמזג עם האנרגיה האוניברסליתאין מחשבות ואין תחושת זמןרק הזרימה  של האנרגיה שמגלה לה את מקורו של האושר.

ואז זה קרהב-1980 כשקלי, בת העשרים וחמש, לימדה קבוצת תלמידים על  מדיטציה. היא שיקפה את הרגע הקסום שחוותה לפני חמש שנים, והמשיכה במדיטציה מודרכת, המאפשרת לדמיין את אנרגית הקונדאליני זורמת לאורך עמוד השדרה מעלה. האנרגיה החלה לזרום וקלי והתחילה לבטא אותה, להפגין אותה בצורה של יוגה – Kriyavati Siddhi- זרימה מיידית של קונדאליני, המתגלה כהאטהיוגה במישור הפיזי. נולדו סדרות שלמות ברמות קושי שונותקודם האסתה מודרס, ומיד עם זה גם פרניימה ואסנה(Hasta Mudra, Pranayama, Asana) .

קלי מסבירה: "הגוף הפגין תנוחות ברצף ללא מאמץ וברמות שונות של שלמות, למרות שלא תרגלתי האטהיוגה אף פעם, כי לא היה לי עניין בזה."

לפעמים, לפרק זמן קצר, מתרגלים חווים את זרימת אנרגיה המובילה אותם לתרגול יחודי של האטה יוגה,זה נקרא Prana Kriyas.

המצב שלKriyavati Siddhi  מוגדר כאשר, לטובת אחרים, מתגלה שיטה שלמה של האטהיוגה .

האנרגיה 'קונדליני' ממשיכה לגלות תנוחות יוגיות, תרגילי נשימה ומחוות ידיים דרך קליג'י גם כשהיא מטיילת ומעבירה סדנאות במרכזי יוגה וטרייוגה בכל העולם.

 

"טרייוגה היא מתנה שהתגלתה, לא יסדתי ולא יצרתי את השיטה, אלה האנרגיה האוניברסלית השתמשה בגוף/נפש הזה להעביר את המסר." Yogini Kaliji

על השיטה:

השיטה בנויה ברציפות ומובילה ממתחילים עד למאסטריםבייסיק ורמות 1-7, כאשר היא מחולקת לעונות השנה ולאלמנטים בטבע וגם לאזורי הגוף.

התרגול זורם ומשלב תנוחות (Asana), נשימה קצבית (Pranayama) ומחוות ידיים (Mudra). תשומת הלב לתנועה גלית של עמוד השדרה והזזתו 'חוליה אחרי חוליה' תוך כדי הרפיה בפעולה והימנעות מתנועות מיותרות או בלתי ממוקדות.

Asana (מושב) – השהייה בתנוחה במשך מספר נשימות עמוקות. תרגול אסאנה מפתח חוזק וגמישות פיזית ונפשית, מעסה את הגוף ויוצר זרימה מוגברת של דם המועשר בחמצן לכל קצוות הגוף וממלא את ה'מצברים' באנרגיה.

Pranayama (התרחבות האנרגיה) – תרגילי נשימה מבוקרים במטרה להגיע לנשימה אחידה, עמוקה וארוכה יותר. התרגול של הנשימה מוביל לשקט, עוזר בשליטה עצמית, מגביר את הריכוז ועוזר להגיע למדיטציה.

Mudra (חותם) – מחוות ותנוחות של הגוף, בעיקר עם כפות הידיים ועיניים. הן משולבות באסנה ובמעברים בין האסנות. מטרתן לעורר, לכוון ולהגביר את זרימת האנרגיה/הפראנה, לקליג'י התגלו עד כה מעל 1000 מודרות.

"ככל שתנועת הגוף, הנשימה והריכוז בהרמוניה, התודעה תתבהר וזרימת האנרגיה גדלה." | Yogini Kaliji

על התוצאות והיתרונות:

תרגול הטרייוגה גורם לעיסוי אופטימלי של הגוף ואיבריו הפנימיים מה שמוביל לזרימה מוגברת של דם המועשר בחמצן אל כל הגוף ולמוח.

התנועות והתנוחות מאזנות את מרכזי האנרגיה הגדולים (Chakras), הנמצאים לאורך עמוד השדרה ובראש.

התרגול מחדד את המודעות והריכוז ומפחית את תנודת המחשבות. השקט והשלווה גדלים.

בנוסף הלב נפתח עם חיוך פנימה והחוצה. אנרגיה חיובית זורמת בשפע.

השירותים שלי